27 Nisan 2016 Çarşamba

Siyah Nokta Sorunsalı

Selam kızlarcııım!
Aslında 1 ay kadar sonra yazacaktım bu yazıyı ama çok tatlış bir takipçim hemen yazmamı isteyince kıramadım ve kendi siyah nokta tedavimi neler yaptığımı uzun uzun anlatacağım bir yazı ile karşınızdayım. Kolaylık olsun diye 2 başlık yapacağım: 1.başlık daha önce neler denedim ve işe yaramadı? 2. başlık ise şu an kullandıklarım ve işe yarayanlar gibi. Böylece yazı çok uzun sıkıldım olmasın diye direkt ilgilendiğiniz başlığı okuyabilirsiniz :)

Öncelikle ergenlik dönemine girişle benim pamuk gibi olan bebeksi cildim bir sürü siyah siyah noktacıklarla dolmaya başladı. Zaten duygusal olarak inişli çıkışlı bir dönemdeyiz düşünsenize özgüven kaybını. Annemle hemen temizleyiciler aldık ama şöyle bir gerçeklik var ki ergenlik dönemindeyken siyah noktalar için çok bir sonuç beklememek lazım. Çünkü ne kadar cilt temizliği mükemmel yapılırsa yapılsın ciltte sebum(yani yağ) üretimi o kadar fazla ki çok bir sonuç elde edilemiyor. O yüzden bu yazıyı okuyan 13-18 aralığındaki ergenlikteki tatlı kızlarcım varsa çok bir sonuç beklemeyin ama yılmak yok! sabah akşam cilt temizliği + arkasından tonik kullanımı + sonra da nemlendirme işlemini ihmal etmek yok!! bu süreçte biliyorum kötü hissediyorsunuz ama fondoten kullanmak da yok! çok kötü hissediyorsanız BB/CC krem gibi cilde daha az zarar verecek, daha az kapatıcı şeyler tercih ediyoruz.

1.Başlık : Önceden denediklerim, işe yaramayanlar:
Annemle aldığımız her çeşit temizleyiciye rağmen ama dediğim gibi uzun vadede sonuç alamıyordum. Bu süreçte ben salak ne yaptım? Dayanamadım ve dayadım fondoteni dayadım pudraları. Ayy sonra ne oldu biliyor musunuz? O siyah noktalar çoğaldı, gözenekler genişledi bildiğiniz kaos haline geldi. Artık yüzüme herhangi bir ten makyajı yapmadan dışarı çıkamaz hale geldi cildim. Annem de her gün makyaj yaptığım için azarlasa da içten içe bana üzüldüğünden beni peeling için cilt doktoruma götürdü. Nerden baksanız 10 seans yaptırdığım peeling 1-2 gün siyah noktalarıma iyi gelse de dediğim gibi hem aşırı sebum hem de makyajdan uzun vadede değişim olmuyordu.( Bir de şöyle bir durum var ki o zamanlarda makyaja yeni başladığım için benim cildime uygun olan ürünleri seçemiyordum, makyajımı doğru düzgün temizleyemiyordum... O yüzden sorunlu olan cildimi daha da kötü hale getirdim. Burada bir salaklık hikayesi yatıyor tatlı kızz gör ve yapma diyorum :D )

2.Başlık : Şu an da kullandığım ürünler, sonunda bir değişim gösterenler:
(gün içinde kullanım sırasına göre ekleyeceğim, bunların hepsini eşit süredir kullanmıyorum ama)

SABAH Rutinim:

-Yves Rocher Hydra Vegetal Temizleyici:



  Benim Yves Rocher'den aldığım ilk ürün aslında bu üründü.(Eskiden başka bir ambalaja sahipti.) Ben aslında akşam rutinimde göreceğiniz ürünü almaya gitmiştim merakla sonra mağaza görevlisi bana yağlı ciltler için bu ürünü önerdiklerini, ciltteki sebumu azalttığını ve siyah noktalara da iyi geldiğini söyledi. Ben de o zaman diğer üründen vazgeçip bunu almıştım. Yağlanmayı gerçekten azaltıyor ama cildi de kurutup germiyor. Peki siyah noktalara etkisii? Yok. Belki yağlanmayı azalttığı için yeni siyah nokta oluşumunu engelliyordur ama olan siyah noktalarımı götürmedi
  Peki şu an niye aldım? Aslında bir alışverişimde hediye olarak verildi bu ürün bana ama artık kendi siyah noktalardan kurtulma yöntemim olduğu için, tek kullandığım ürün bu olmadığı için günlük rutinime ekleyebildim.
  Gece yatmadan zaten gözeneklerimi iyice temizleyecek bir bakım ve temizlik yapmış olduğum için sabahları yoğun bir temizliğe ihtiyaç duymuyorum. O yüzden de sabahları yüzümü temizleyecek, yağlanmayı azaltacak ve kurutmayacak bir ürün ile temizlik yeterli oluyor.

-Neutrogena Visibly Clear Siyah Nokta Temizleyici Tonik:



 Bu ürün de yüzümü temizledikten sonra rengi açılan siyah noktalarıma azıcık küçültme etkisi olsa da tek başına başarılı olmayan bir ürün. Az önceki Yves Rocher Hydra Vegetal temizleyici ile aynı mantıkla kullanıyorum. Akşamları yoğun temizlik ve bakım sonrası sabah sadece akşamki bakımı destekleyici olsun diye daha hafif ürünler kullanmak adına Yves Rocher Hydra Vegetal temizleyici sonrası kullanıyorum.
  Bu ürün içerdiği asitten ötürü cildimi hafif yakıyor ama kızarıklık falan yapmıyor. Bende herhangi bir reaksiyon yapmadı ama bazı kişilerde sivilcelenme yapmış. Bunun sebebi ciltten cilde fark edebilmesi olabileceği gibi akşam rutinimde bulunan sivilce engelleyici ürün de olabilir tam bilemiyorum.

Bu basamaklardan sonra cildime uygun bir nemlendirici ile cildimi nemlendirip dışarı çıkacaksam makyajımı yapıyorum. Sonra da gün bitiyor veee Akşam rutini gelsin!

AKŞAM Rutinim:

-Makyaj temizliği! :
  Makyaj temizliğimden kısaca bahsedecek olursam önce gözlerimi Garnier göz makyajı temizleyicisi Express Çift etki isimli çift fazlı makyaj temizleme suyu ile, yüzümü de Garnier Miceller makyaj temizleme suyu ile siliyorum. Sonra gözlerimi Dalin ile yıkıyorum (Dalini sadece gözlerime uyguluyorum çünkü tüylendirme yapıyor diyenler olmuştu!) Yüzümü de Neutrogena Tek Adımda Makyaj ve Yüz Temizleme jeli ile yıkayarak cildimi makyajdan tamamen arındırmış oluyorum
  Buraya kadar okuduysanız şunu söyleyeyim siyah nokta temizliğine ihtiyaç duymuyorsanız aslında cildiniz temizlendi! Ama minik noktacıklardan kurtulmak için şimdi ekstra temizlik yapacağız.

-Yves Rocher Pure System Clean Pore Temizleyici:




Yazının başında Yves Rocher'den aslında almak istediğim ürün dediğim ürün buydu işte. Adı üstünde gözenek temizleyiciyim diye bağırıyordu zaten. Ben bu ürünü kullanmaya başlayalı 1-2 yıl,Blog açalı neredeyse 1 yıl oldu ve ben blogu açtığım ilk günden beri bu ürüne aşkımı anlattım durdum her gördüüm yerde. Bu ürün tek başına gözenekleri %100 temizliyor dersem yalan olur. Ama tek başına %50 azaltıyor. ve kısa süreli değil etkisini sürekli görüyorsunuz. Annem beni 2-3 ay görmemişti bu ürünü ilk kullandığım zamanlarda ve "sen yüzüne ne yaptın resmen gözeneklerin beyazlaşmış" dedi. Bu ürünün toniği, maskesi falan da var onları hiç denemedim ama seriyi hep beraber ve düzenli kullanınca daha efektif oluyormuş mağaza görevlisi öyle diyor (ama satış politikası da olabilir bilemeyeceğim bunu :D )
Bu ürünün etkili olması için doğru kullanmak lazım. Yüzümü ıslatıp bu ürünü direkt sürünce ya da soğuk suda köpürtünce bi cacık olmuyor valla. Ama sıcak suyla ya da en azından biraz ılık suyla köpürtünce gerçekten etkisini gösteriyor. Köpürttükten sonra da yüzüme uyguluyorum siyah noktaların yoğun olduğu T bölgeme biraz daha yoğun uyguluyorum sonra da duruluyorum. Ve Ta-taaa!

-Doktorumun yazdığı, Eczane karışımı iksirim :P 




  Bu üründen bahsetmeden bir hikayesini anlatayım. Snapchatten beni takip edenler varsa bunu şu an okuyanlardan bilirler  bir ara yüzüm alerji gibi köpürüyordu. Ben sivilcesiz bir insanım, regl dönemleri dışında çok nadir sivilcelenirim ama bir dönem yüzüm özellikle yanaklarımın hemen burnumun bitimindeki kısmı aman aman pütür pütür yani sivilce gibi de değil sanki böyle alerji gibi kıpkırmızı, minik minik ve başında iltihapları olan kabartılar çıktı. O dönemde yüzümde Pure Beauty CC Krem kullanıyordum ve ondan dolayı olduğunu düşündüm çünkü o ürün çok fazla insanda sivilcelenme yapmıştı. Bir de bu kabartılar makyajın yüzümde uzun süre kaldığı günlerde coşuyorlardı, sonra 1-2 günde sönüyorlardı. Baktım olacak gibi değil hemen bir dermatoloğa koştum. Cildimi uzun uzun inceledi ve gözeneklerimin çok olduğunun ve sivilce yaptığını söyledi(ki düşünün benim Yves Rocher Clean Pore temizleyici ile yarıya inmişti ilk halini görse ne derdi) Bana bu karışımı yazdı. 2 aydır kullanıyorum ve içi dolu büyük siyah noktalarım artık yok. Şu an tedavi biraz zorlaştı çünkü artık minik minik olan tam olgunlaşmamış içini boşaltıp temizlemenin zor olduğu siyah noktalar kaldı. Düzenli kullanmaya devam ediyorum, minimum 1-2 ay daha kullanacağım(hatta doktor gel bittikçe yazarım dedi daha fazla bile olabilir.) tedaviyi tamamladığımda yazıyı tekrar güncellerim.
  Şimdi gelelim asıl olaya bu ürün içinde ne var? Biliyorum ama tabiki buraya yazmayacağım. Ben dermatolog değilim ve her sorunlu cildi olan buna saldırmamalı o yüzden yazmayacağım. Onun yerine dermatoloğa gidin ve içinde gül suyu, bazı asitler ve sivilce ilacı olan bir karışım varmış tonik şeklinde bana yazar mısınız deyin o zaten gerekliyse size yazacaktır.

-Yves Rocher Kayısılı Peeling:




Bu da çok severek kullandığım bir ürün. Aslında hakkında o kadar çok yazıldı ki çok fazla konuşmama gerek yok ama yine de nasıl kullandığımı falan anlatacağım. Ben doktorumun verdiği ilaç cildimi çok kuruttuğu için haftada 1 kullanıyorum ama bir kaç kez daha kullanılabilinir.(haftada 1-2 max 3. hatta 3 fazla bile.) Gözenekleri çok güzel temizliyor içini bildiğiniz boşaltıyor. Günlük tedavimi düzenli uyguladıktan sonra haftada 1 duşta bu ürünü kullanarak günlük tedavimi destekliyorum.

-Yves Rocher Tradition de Hammam Argan Yağlı Kil Maskesi:




Bu ürünü çok merak ediyordum ve Yves Rocher'nin doğum günümde yaptığı kampanyayı değerlendirerek aldım. Normal kil maskeleri gibi kullanılıyor. Haftada 1 gün yine duşta/duştan sonra kullanıyorum. Yüzümde 5-10 dk tutuyorum, normal kil maskeleri gibi kuruyup kalıyor, sonra da duruluyorum. Normal kil maskelerine göre daha az kurutuyor, sanırım içindeki Argan yağından kaynaklanıyor. Bu ürünün bir diğer özelliği de saçlara da uygulanabiliyor. (Bu ürünle ilgili bir blog yazısı yazmıştım, ayrıntılı bilgiyi oradan okuyabilirsiniz!)


Peki bunların dışında bir şey yapıyor muyum?(Bu yazacaklarım sürekli yaptığım şeyler değil)
-Ara ara buhar banyosu yapıyorum cildime
-Her zaman değil ama aklıma geldikçe, Türk kahvesi içtiğimde kalan telve ile peeling yapıyorum.
-Aklıma estikçe yüzüme bal maskesi yapıyorum.
-Yine çok nadiren de olsa avakado/salatalık maskeleri yapıyorum

Umarım bu yazdığım yazılar işinize yarar, inanılmaz uzun bir yazı oldu sabırla okuduysanız ne mutlu bana :) Lütfen bana yorum bırakmayı unutmayın!!

-Simge

2 yorum:

  1. Çok faydalı olmuş denemek için aklıma bir kaç ürünü yazdım bile 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işine yaramasına çok sevindim tatlım, şimdiden güle güle kullan :-*

      Sil